خانه ی دانلود عمران
دانلود انواع فایل های عمرانی
بدون شک برای ایجاد یک محیط سالم و بهداشتی و همچنین پیشرفت به سمت مدرن شدن شهرها می بایست زیرساخت های آن شهر بطور اصولی و مطابق با استانداردهای روز ایجاد گردند.ازجمله این زیر ساخت ها ایجاد شبکه فاضلاب در هر شهری می باشد.

از آنجاییکه اکثر شهرهای ما ازنظر خیابان بندی با اشکالاتی از جمله تنگی معابر مواجه می باشند .ایجاد خطوط فاظلاب  در این معابر کم عرض و باریک نیز دشوار بوده و باید در احداث خطوط فاضلاب دراین قبیل کوچه ها مواردی را رعایت کرد تا با مشکل کمتری روبرو شویم.

قبل از هر گونه حفر ترانشه در کوجه های کم عرض می بایست در ابتداو انتهای مسیر دو گمانه با دست حفاری کرد تا بدین وسیله مسیر عبور تأسیسات شهری مثل آب  وگاز و...مشخص گردد.سپس با هماهنگی ناظر پروژه مسر حفر ترانشه مشخص می گردد.در این حالت با کمترین مانع هنگام حفر ترانشه مواجه خواهیم بود.

در کوچه های باریک اگر پوشش آسفالت وجود داشته باشد با استفاده از( کاتر )دستگاه برش آسفالت





تاريخ : 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany
جهت تهیه ملات تزر یق معمولا از سیمان وآب استفاده می شود البته مخلو ط هایی حاوی بنتونیت (که برای کاهش ته نشینی ذرات سیمان درملات تزریق استفاده می شود )نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در مواقعیکه خورند ملات تزریق بالا بوده وهدف پرکردن حفره های بزرگ می باشد ماسه نیز به ملات تزریق افزوده می شود .که در این ملات  ماسه به عنوان یک ماده پر کننده بوده  و صرفاْجهت کاهش هزینه ها می باشد.

اما نکته قابل توجه این مطلب می باشد که جهت تزریق خاک های ریز دانه -توده سنگ بادرزهای بسته و بازشدگی های بسیار ریزمی بایست از ملات آب و سیمان استفاده کرد وضمناًباید توجه کرد هرچه سیمان مصرفی دانه ریز تر باشد عملیات تزریق بهتر انجام می شود چرا که قدرت نفوذ ملات تزریق افزایش می یابد .

سیمان دانه ریز با بلین 3400cm2/gبسیار مناسب می باشد.ولی معمولاًبعلت گرانی ممکن است در تهیه آن با محدودیت مواجه شویم(سیمان با بلین بلاتر نیز وجود دارد)در هر صورت جهت تزریق درزهای باریک نباید ازسیمانی که بلین آن از ۲۷۰۰کمتر می باشد استفاده گردد.

در عملیات تزریق سازه های زیر زمینی از آنجاییکه احتمال تماس ملات تزریق با آب های زیر زمینی زیاد می باشد استفاده از سیمان تیپ دو که ضد سولفات متوسط وهمچنین ضد کلر است بیشتر است.

در صورتیکه از سیمان فله در عملیات تزریق استفاده شود  می بایست هنگام استفاده حتماْشرایط نگهداری سیمان بخوبی رعایت گردد.بنابراین اگر از سیلوهای نگهداری سیمان استفاده نشود  می توان از پلاستیک جهت جلوگیری از رسیدن رطوبت به آن استفاده گردد.

قبل از شروع عملیات تزریق می بایست آزمایشات مربوط به سیمان مثل زمان شروع و خاتمه گیرش(بااستفاه از دستگاه ویکات) وهمچنین مقاومت فشاری ۳و۷و۲۸روزه انجام شودونتایج بدست آمده بعنوان مستندات لازم در عملیات تزریق  همراه سایر آزمایشاتی که باید در فرآیندعملیات تزریق انجام داد نگهداری گردند.

 





تاريخ : 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany
ازجمله اقداماتی که درطراحی عملیات تزریق انجام می گیرد اندازه گیری نفوذپذیری سنگهادرصحرا می باشد .اندازه گیری تراوش آب درمقطع مورد نظراز یک گمانه درسنگهای درز دار وشکاف دار تحت فشاری که به نحوه توزیع درزه ها و قطع شدن درزه هابه وسیله لایه بندی در مقطع مورد نظر بستگی دارد انجام می شود.

همچنین تراوش آب، به نفوذپذیری واستحکام مواد پرکننده بعضی از درزه ها و مقاومت این مواد در برابر عوامل فرسایشی،بستگی دارد که نتایج این اندازه گیریهابرحسب لوژان بیان می شود.





تاريخ : 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany
بدون شک یکی از عوامل موفق بودن شبکه فاضلاب در  هر منطقه اجرای صحیح انشعابات خانگی می باشد .چراکه مهم ترین عامل انتقال فاضلاب از قسمت تولید فاضلاب که همان خانه ها می باشندبه سمت شبکه انتقال همین موضوع انشعابات خانگی می باشد .

ازاینرو دقت در احداث این قسمت از شبکه فاضلاب باعث می شود تا از مشکلاتی که پس از احداث  انشعابات بوجود می آید جلوگیری کرده و رضایت استفاده کنندگان را  در بر داشته باشد .

تجربه کار در این قسمت و شناخت مشکلات پیرامون آن باعث شد تا راهکارهایی در قالب یک دستور کار و یا دستور العمل جمع آوری گردیده تا در اختیار همکارانی که در این قسمت فعالیت می کنند قرارداده شود  تا در اجرای درست انشعابت خانگی  به آنها کمک کند.

لازم است از کلیه همکارانم در نظارت طرح اجرای شبکه فاضلاب آبادان (سال۱۳۸۲)خصوصاْجناب آقای مهندس قیم و جناب آقای مهندس طریقی که در تهیه این دستورالعمل زحمت فراوانی کشیده اند تشکر و قدر دانی نمایم.





تاريخ : 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany

بتن پلاستیک از اختلاط آب ـ سیمان ـ شن وماسه و بنتونیت(نوعی رس)بدست می آید.

وجود بنتونیت در بتن پلاستیک باعث می شود

  • خمیری بودن و نفوذ ناپذیر بودن بتن تضمین گردد.
  • عامل ایجاد کننده شکل پذیری مناسب در بتن .
  • پایدار کننده بتن پلاستیک تازه از جهت چسبندگی درمقابله با جدا شدگی دانه های سنگی در بتن پلاستیک  است.

از مصارف مهم بتن پلاستیکی بکارگیری آن در سازه های آب بند برای کنترول تراوش درمقابل جریان آب بوده و درپی تعبیه می گردد.

فرار آب ذخیره شده در پشت سدهای خاکی  از طریق پی سد در صورتیکه کنترول مناسبی وجود نداشته باشد می تواند باعث بروز مشکلات جدی برای سد شود. با افزایش تراوش آب از پی  ذرات خاک در پاشنه  شناور شده  ودر نتیجه ذرات خاک به حرکت در می آیند .

برای کنترول تراوش از پی سد روشهای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها حفر ترانشه در پی (در سدهای خاکی زیر هسته رسی)و پر کردن آن با بتن پلاستیک می باشد.

بتن پلاستیک از نظر مقاومت فشاری از بتن معمولی ضعیف تر می باشد ولی دارای شکل پذیری بیشتری نسبت به بتن معمولی است.معمولاْ در بتن پلاستیک از نسبت های  سیمان به آب  پایین استفاده می شود .لازم به ذکر می باشد بتن پلاستیک علاوه بر شکل پذیری بالا و نفوذ پذیری کم ـ از مقاومت برشی متناسب با فشار اعمالی برخوردار می باشد .





تاريخ : 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany

هیچ وظیفه ای آن قدر مهم نیست که ارزش آسیب رساندن به افراد یا محیط زیست را داشته باشد

بدون شک یکی از مهمترین وظایف کسانی که در کارگاهها مشغول به کار می باشند رعایت نکات ایمنی در کارگاهها می باشد. عدم توجه به این نکات در مواقعی باعث می شودکه صدمات جبران ناپذیری به کارکنان شاغل در کارگاه واردشود.

صدمات واردشده به پرسنل تنها نتیجه عدم رعایت نکات ایمنی نبوده ومسوولیت ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی که متوجه افراد مسول در هر کارگاه می شود شاید به نحوی گرفتاری بالاتری را به همراه داشته باشد چراکه جبران خسارات وارد شده به پرسنل و وسایل به عهده افراد مسول در هر واحد می باشد که این افراد مسول می تواند نیروی پیمانکار یا نظارت باشد . لذا برای اینکه گرفتار اینگونه مشکلات در زمان حضور درکارگاهها نشویم باید به رعایت نکات ایمنی با دقت بیشتری توجه نماییم. 

 





تاريخ : 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany
ساخت مخازن آب جهت ذخیره سازی آب در اکثر نقاط کشور با توجه به افزایش جمعیت  و همچنین روند روبه افزایش ساخت تصفیه خانه درشهرهارو به گسترش می باشد،لذاتوجه به ساخت مخازن زمینی درکنار سایر سازه های مربوط به تصفیه خانه ها ،اهمیت بسیاری پیدا کرده است. 

لذا دراینجاسعی می شودنکاتی که باید در مدت ساخت مخازن مورد توجه قرار بگیرد تادرروند اجرای آن وهمچنین در زمان بهر برداری با مشکل روبرو نشویم را باهم مرور و بررسی می کنیم .

وضعیت زمین محل اجرای مخزن:زمین محل اجرای سازه می بایست توسط طراح مورد بررسی قرار گرفته  ومواردی مانند میزان باربری ونشست وسایر موارد مربوط به آن ُبا استفاده از آزمایشهای مکانیک خاک ُلازم که روی آن به عمل می آید کاملاْمورد مطالعه قرار بگیرد.از اینرو این وظیفه از عهده نیروهای مستقر در کارگاه خارج بوده ُکه بخواهند در رابطه با زمین محل اجرای سازه مخزن که قبلاْبررسی شده وتوسط کارفرما به پیمانکار ابلاغ شده است ُتغییری ایجاد کرده ویا مجدداْ مطالعه ای صورت بدهند.

لذا نیروی مستقر در کارگاه چه در قالب پیمانکاروچه در لباس ناظر می بایست  تمام تلاش خود را بکا ر





تاريخ : 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany
 افرادی که قصد دارند در کارگاه هایی که قرار شده در آنجا عملیات حفاری و تزریق دوغاب انجام شود،لازم است با اصطلاحاتی که ممکن است در مدت کار در این پروژه ها با آنها روبرو شوند ،آشنا شده تا در مواقع  برخورد با این قبیل اصطلاحات نکته مبهمی برای آنها وجود نداشته باشد.

cutting                             خرده های حفاری 

core recovery                 بازیابی مغزه

(R Q D)                            شاخص کیفیت سنگ

Mud Balance                    مدبالانس(برای تعیین دانسیته(چگالی))

Blanket                           لایه غیر قابل نفوذ

 





تاريخ : 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany

لاینینگ کانالهای آب بعد از مدتی که از آنها استفاده شد دچار مشکلاتی می شوند که اگر به موقع در جهت رفع آنها اقداماتی صورت نگیرد ُخسارت های جبران ناپذیری را به بدنه کانال و لاینیگ آن وارد می کند که بعضاْباعث می شود در روند بهره برداری از آن کانال وقفه ایجاد شده و به دنبال آن زمین های کشاورزی تحت پوشش آن دچار صدمه و آسیب شوند.

به همین علت است که بعد از احداث شبکه های آبیاری مثل شبکه آبیاری ناحیه شمال که آب دز را به نزدیک۱۰۰هزار هکتارزمین کشاورزی  می رساند متولی برای آن ایجاد می شود تا ضمن نظارت بر نحوه آبرسانی به مزارع ُدر تعمیر و نگهداری شبکه نیز فعالیت گسترده ای داشته باشد.

در استان خوزستان شبکه های دیگری مثل کارون بزرگ نیز می باشد که شامل شبکه آبیاری گتوند و کرخه و شاوول است.که وجود شرکت های بهره برداری همگی دلیلی بر نیاز کانالها و بطور کلی شبکه آبرسانی به تعمییر و نگهداری است.





تاريخ : 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany

تصمیم گرفتم این سری آموزش رو شروع کنم . انشا ال.. بتونم آموزش رو تا آخر کاملش کنم . در طی آموزش دوستان با نظراتشون بهم انرژی بدن و اگه مشکل املایی تو متن آموزش دیدید ببخشید , چون متن رو به دلیل کمبود وقت به سرعت آماده کردم ...

 



ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany

دانلود پروژه طراحی سازه های بتن آرمه (6 طبقه + همکف)

استاد راهنما : جناب آقاي دکتر دشتی

نقل قول :

این پروژه توسط مهندس مقداد صفری سیاهکل تهیه شده است.



ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany

باروک در حقیقت ، در صنعت جواهر سازی به مروارید نامنظم و یا به سنگی که تراش نامنظم خورده باشد ، به کار می رفت و در اصطلاح عنوانی است که از اواخر قرن نوزدهم ، نوگرایان به یک رشته قالبهای جمال شناختی در قرون گذشته که حالاتی خاص و غیر عادی داشته اند اطلاق کردند …



ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany

نشریه ۴۴۶ – معرفی ماشین‌آلات عمرانی

تاریخ تصویب : ۱۳۸۸/۰۹/۰۱
تاریخ ابلاغ : ۱۳۸۸/۰۹/۰۱
تاریخ اجرا : ۱۳۸۸/۰۹/۰۱



ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany

با توجه به اینکه افزودن مواد هوازا به بتن باعث بهبود دوام بتن - به خصوص در مواردی که بتن در معرض هوا قرار دارد- می گردد، در این پروژه سعی می شود به درصدی از میزان مواد هوازا نسبت به سیمان دست یابیم که ضمن تامین کارایی و دوام، مقاومت مطلوبی را نیز تامین کند....



ادامه مطلب...

ارسال توسط mohammad soltany

این جزوه با دیگر جزواتی که معرفی شده است تفاوت دارد چرا که بصورت فایل پاورپویت میباشد و در 128 اسلاید در 9 فصل طبقه بندی شده است و تمام مباحث را پوشش داده اسا یکی از مشخصه های این جزوه ذوق و سلیقه تهیه کننده آن است که با حوصله و صرف زمان تمام شکلها را در محیط پاورپویت کشیده اند و مباحث را بصورت بسیار شیوا انتقال داده اند در ادامه از شما دعوت میکنم که به دانلود این جزوه مشغول شوید.........



ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany

جزوه ای که  اینبار معرفی میشود به نام" هند بوک ايراني طراحي گام به گام سازه هاي فولادي" نامگذاری شده است در 17 فصل و 157 صفحه به تشریح کامل طراحی سازه های فولادی میپردازد و انصافا میتوان گفت یک راهنمای جامع برای دروس فولاد 1 و 2  که سرفصل های آن شامل موارد زیر است: کليات , قطعات کششي , قطعات فشاري , کف ستون , قطعات خمشيمباحث تکميلي تيرها , تير مختلط , تير ستون,پيچش:پيچ و پرچ , جوش  , :اتصالات:تيرورق , بادبندها , قطعات با لختي متغيير,طراحي در برابر سختيطراحي سازه خرپايي , جدول نيمرخ هاي ساختماني را دارد...........



ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany

سیستم یکپارچه بتن مسلح صنعتی  سیستمی است بر پایه قالب های بتنی که  تنها در پروژه های انبوه سازی به دلیل حجم سرمایه گذاری اولیه و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا توجیه پیدا میکند شرکت کیسون این پروژه را در ونزوئلا انجام داده است که در زیر سه فایل تکمیلی قابل دانلود است اول گالری عکس های پروژه و دوم فیلم آموزشی این سیستم که 20 دقیقه است و روند اجرا را کاملا توضیح میدهد و سوم فایل بروشور این سیستم است که بطور کلی در این مورد توضیح میدهد پس در ادامه با ما همراه باشید..................



ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany

یک پروژه بسیار کامل و عالی درمورد سقف هاي مركب با عرشه فولادي که شامل تمامی نقشه ها و جزیات و همچنین فایل های Etabs و... میباشديكي از سيستم هايي كه مدت زيادي است دركشورهاي غربي پيشرو در صنعت ساختمان بكار گرفته شده است، استفاده از عرشه هاي فولادي جهت سقف هاي دال مركب مي باشد كه در ضمن ارتقاءكيفيت سقف از لحاظ لرزش، مقاومت دربرابر آتش سوزي و افزايش رفتارهاي كامپوزيتي ، داراي سرعت فوق العاده اجرا نيزمي باشد كه در پروژه هاي بزرگ اين سرعت باعث كاهش هزينه هاي جاري وتمام شده مي شود و رسيدن به اهداف پروژه را سريعتر ميسر ميسازد.....



ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany

Etabs نام نرم افزار بسیار پرطرفدار و البته بسیار کاربردی تحلیل و طراحی سازه های بتنی و فلزی است که تمام مهندسین عمران به دنبال یادگیری آن هستند امروز جزوه دستنویس آموزش Etabs را برای شما قرار خواهم داد که این جزوه 375 صفحه ای که میتواند راهنمای بسیار خوبی برای شما باشد در ادامه قابل دانلود خواهد بود.....



ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany

 نشریه شماره 82 (راهنمای اجرای سقف های تیرچه و بلوک).......


ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد